RESIDENT EVIL: BUN VENIT ÎN RACCOON CITY

Informaţii despre producţie

Revenind la originile foarte popularei francize Resident Evil, fanul şi producătorul de film Johannes Roberts aduce la viaţă jocurile pentru o nouă generaţie de fani. În Resident Evil: Bun venit în Raccoon City, cândva reşedinţa în plină expansiune a gigantului farmaceutic Umbrella Corporation, Raccoon City este acum un oraş pe moarte din Vestul Mijlociu. Exodul companiei a lăsat oraşul în ruine … cu maleficul fierbând sub suprafaţă. Atunci când maleficul este eliberat, un grup de supravieţuitori trebuie să lucreze împreună pentru a descoperi adevărul din spatele Corporaţiei Umbrella, şi asta peste noapte.

Screen Gems prezintăs Constantin Film şi Davis Raccoon Films prezintă, o producţie a Constantin Film International şi Davis Raccoon Films, un film de Johannes Roberts, Resident Evil: Bun venit în Raccoon City. Distribuţia Kaya Scodelario, Hannah John-Kamen, Robbie Amell, Tom Hopper, Avan Jogia, cu Donal Logue, şi Neal McDonough. Scris şi regizat de Johannes Roberts. Produs de Robert Kulzer, James Harris, şi Hartley Gorenstein. Producători executivi sunt Martin Moszkowicz, Victor Hadida, Jeremy Bolt, şi Paul W.S. Anderson. Producător co-executiv este Alex Zhang. Director de imagine este Maxime Alexandre AIC. Designerul producţiei este Jennifer Spence. Muzica de Mark Korven. Producător asociat este Hiroyuki Kobayashi. Pe baza jocului video al Capcom, “Resident Evil.” Distribuţia de Colin Jones.

Resident Evil: Bun venit în Raccoon City a fost clasificat R de către Asociaţia Filmelor Artistice pentru violenţă puternică, scene sângeroase şi limbaj. Filmul va fi lansat în cinematografele naţionale din 26 Noiembrie 2021.

DESPRE PRODUCŢIE

“Cu 25 de ani în urmă, am mers pe coridoarele pline de groază ale conacului Spencer, apoi am experimentat noaptea plină de ploaie din jurul postului de poliţie din Raccoon,” spune regizorul-scenarist Johannes Roberts, amintind de jocurile video emblematice “Resident Evil” şi “Resident Evil 2.” Acum, Roberts apelează la acele amintiri pentru a readuce fanii “Resident Evil” la bazele poveştii cu noul film Resident Evil: Bun venit în Raccoon City. “Fac parte din acea generaţie a primilor care s-au jucat pe PlayStation, care au crescut cu jocul, chiar dacă am crescut mai mult uitându-mă la el decât jucându-l. Am fost întotdeauna un adevărat nebun al groazei, aşa că în cea mai mare parte a anilor mei de şcoală m-am uitat cum îl joacă alţii, aproape ca un film; sunetele specifice pe care le făceau zombii sunt fixate pentru totdeauna în sufletul meu. În ultimii 10 ani am devenit eu însumi un mare jucător şi sunt obsedat de ‘Resident Evil.’ Remake-ul celui de-al doilea joc a fost un punct de cotitură major pentru mine în modul în care au devenit jocurile cinematografice.”

Creat de Shinji Mikami şi Tokuro Fujiwara, primul joc pe computer “Resident Evil” a fost lansat pentru PlayStation de Capcom în 1996. De atunci, franciza jocului a dat naştere la numeroase sequel-uri, spin-off-uri şi remake-uri, şi este larg creditată nu numai pentru influenţarea evoluţiei în supravieţuirea horror-ului şi a jocurilor pentru terţi, ci şi pentru a ajuta ca zombii să fie populari din nou. Douăzeci şi cinci de ani mai târziu, “Resident Evil” rămâne cea mai bine vândută franciză de jocuri video a Capcom, cu 110 milioane de unităţi vândute la nivel mondial şi extinzându-se în filme de acţiune, animaţie, televiziune, benzi desenate, poveşti, chiar drame audio.

Pentru a scrie şi a regiza Resident Evil: Bun venit în Raccoon City, Kulzer l-a abordat pe Roberts, producătorul britanic de film din spatele thrillerelor cu rechini de mare succes 47 Metres Down si 47 Metres Down: Uncaged, precum şi al filmului horror The Strangers: Prey at Night. Deoarece jocurile video originale au fost inspirate de filmele clasice cu zombii, Roberts a considerat că acest nou film Resident Evil ar trebui să fie mai degrabă un film horror decât urmarea firului acţiunii francizei de film anterioare. “Johannes este pasionat de horror şi chiar el a fost cel care a avut această idee de a face o versiune de groază care a reprezentat jocurile,” spune producătorul James Harris, care a lucrat cu Roberts la 47 Metres Down şi The Strangers: Prey at Night

“Am vrut să fie de groază – să prindem ceea ce am simţit când a apărut jocul în anii 90,” spune Roberts. “Asta nu s-a întâmplat niciodată înainte să joc un joc pe computer – să fiu într-adevăr îngrozit.”

“Viziunea lui Johannes a fost o atmosferă de groază, un sentiment general de groază,” spune Kulzer. “Există salturi şi zombii, dar groaza reală vine din modul în care lumea arată şi simte.” 

Harris spune că producătorii de film au văzut întotdeauna acest film ca fiind adaptarea pentru fanii jocurilor. “Fanii nu au văzut niciodată jocul unu şi doi adaptate,” spune el. “Am decis ca filmul să se petreacă în 1998, când a apărut primul joc, şi am avut ca scop combinarea jocurilor unu şi doi, urmărind intriga destul de atent şi având personaje reprezentate corespunzător pe ecran pentru prima dată. Acesta este ceva ce fanii şi-au dorit – şi un film Resident Evil care nu a mai fost făcut înainte.”

“Există câteva personaje torturate într-adevăr în joc, care nu au fost abordate niciodată în filme, sugerând experimente pe copii,” adaugă Roberts. “Am dorit să explorez acel aspect neplăcut al jocului, precum şi elementele horror clasice. Am vrut să mă simt îngrozit de toate astea.” 

DISTRIBUŢIA PERSONAJELOR

Pentru a o interpreta pe Claire Redfield, protagonista deşteaptă, impertinentă şi nebună din Resident Evil: Bun venit în Raccoon City, producţia a selectat-o pe actriţa englezoaică Kaya Scodelario, cea care a jucat în franciza The Maze Runner şi în Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales şi a avut rolul principal în thrillerul cu aligatori al lui Alexander Aja Crawl. “Am crescut cu ea, văzând-o în emisiunea TV britanică ‘Skins,’ spune Roberts. “Claire Redfield este intrarea noastră în lume şi Kaya împărtăşeşte inteligenţa ei dură de stradă. Este dură şi amuzantă – i-au plăcut chestiile de acţiune şi a fost foarte bună la asta. Face multe în scenele emoţionale din film şi de asemenea în lupta cu creaturile nebune. A fost perfectă.” 

Atât pentru distribuţie cât şi pentru personal a fost crucială tratarea cu respect a acestor personaje emblematice.. “În mod evident, a fost o responsabilitate uriaşă, pentru că personajul meu este atât de important pentru atât de mulţi oameni,” spune Scodelario. “Am început să mă uit prin toate personificările diferite ale jocului şi să citesc ce le-a plăcut fanilor la fiecare, şi cu care au rezonat cel mai mult şi de ce.”

“Claire a fost prima piesă a distribuţiei pe care am vrut s-o prindem,” spune Kulzer. “Kaya a fost magnifică – o naturaleţe care a fost gata s-o implice pe Linda Hamilton interioară. Pe de o parte are o vulnerabilitate, iar pe de alta are o putere reală. A devenit centrul distribuţiei şi a făcut o treabă fantastică.”

“Claire este străina care vine în oraş şi ne conduce în toată această călătorie,” spune Scodelario. “Ea se întoarce în oraşul copilăriei pentru că simte că ceva este în neregulă şi că este urgent să ajungă la fratele ei, pentru a-l avertiza. Dar când îi întâlnim pe Claire şi Chris ca adulţi, observăm destul de repede că ceva s-a întâmplat între ei. Le este foarte dificil să comunice. Nu mai au încredere unul în celălalt. Pe măsură ce povestea evoluează, aflăm că au o legătură, născută printr-o copilărie traumatică, pe care au învăţat s-o trateze în moduri opuse. Chris s-a alăturat poliţiei, iar Claire a mers în stradă. Pe măsură ce-i urmărim, ei găsesc o cale de a se reuni şi a se întoarce unul la celălalt.”

“Chris este cel care a băut Kool-Aid, cel care continuă să creadă în Umbrella,” spune Kulzer. “El şi-a dedicat viaţa oraşului Raccoon şi corporaţiei Umbrella, şi l-a perceput pe Dr. Birkin ca pe o figură paternă, un mentor pentru el. În mod clar a uitat sau a suprimat orice chestie rea sau înspăimântătoare care s-a petrecut când erau copii.”

Roberts a văzut în acest rol un erou arătos, pur american, pe care-l descrie ca fiind “un tip dintr-un oraş mic, fundaşul vedetă în liceu, dar care n-a plecat niciodată din oraş. De fapt, este un cântec al lui Bruce Springsteen.” 

Producătorii l-au ales pe Robbie Amell pentru rol. “Robbie este şarmant, amuzant şi este un tocilar,” spune Roberts. “Îi place jocul. S-a aruncat în rol, i-a plăcut acţiunea, dar îmi place şi interacţiunea lui cu Claire şi cu restul echipei. Cu Robbie, există mici scântei de umor care ies din ce a rămas.”

“Am crescut jucând toate jocurile,” spune Amell, “şi să joc un personaj emblematic din copilăria mea este puţin dintr-un vis care devine realitate. Îmi amintesc cum stăteam în subsol, noaptea, jucând primul joc – câinii au sărit pe fereastră şi m-am speriat de moarte. De atunci încolo mi-au plăcut jocurile, mi-a plăcut cât erau de înspăimântătoare.”

Ca fan de mult timp, Amell spune că intrarea în pielea personajelor pe care le cunoştea atât de bine a fost înspăimântătoare. “Una din cele mai bune zile a fost prima dată când m-am îmbrăcat cu costumul, probând diferitele versiuni ale vestei antiglonţ a lui Chris,” îşi aminteşte Amell. “Una a fost din războiul din Vietnam – aproape exact vesta verde reprezentativă pe care o poartă Chris în jocul video. Când am îmbrăcat-o, a fost clar – aceasta era. Sună prosteşte, dar este parte a personajului emblematic.”

Roberts spune că rolul detectivei Jill Valentine de la Poliţia Oraşului Raccoon a fost unul din cele mai dificile de atribuit, deoarece personajul este atât de imprevizibil. “Am dorit să explorez acest personaj uşor nebun, care este puţin sărit de pe fix, ca în vagonul-restaurant, când scoate un pistol pentru a împuşca o sticlă de pe capul lui Leon,” spune el. Roberts a ales-o pe Hannah John-Kamen, care a jucat în “Games of Thrones” şi în Ant-Man and the Wasp. “Este destul de greu s-o fixezi pe Hannah. Nu am întâlnit niciodată pe cineva ca ea, foarte fermecătoare dar un fir viu. A fost într-adevăr amuzant să lucrezi cu ea pentru a o juca pe Jill Valentine.”

“Este evident că ai o responsabilitate atunci când întruchipezi un personaj care are fani, dar am fost atât de entuziasmată să joc rolul lui Jill. Este atât de dură şi atât de cool,” spune John-Kamen. “Este o prăjiturică foarte, foarte, foarte tare.”

Şi Albert Wesker este de asemenea în forţă. “Johannes a vrut să scoată umanul din acest tip,” spune Tom Hopper, care interpretează acest rol. “A vrut ca Wesker să fie destul de simpatic la început. Are principii morale şi etică şi-i pasă de oamenii cu care lucrează. Dar apoi se confruntă cu o dilemă morală. Johannes a vrut să arate cine este acesta dincolo de aparenţe.”

“Este foarte impunător din punct de vedere fizic,” spune Roberts despre Hopper, care are şase picioare şi patru inci. “Probabil este cel mai reprezentativ din joc, dar ceea ce a fost într-adevăr interesant la Tom şi din fericire se va vedea în film este că el este într-adevăr simpatic. I-a conferit umor lui Wesker şi i-a plăcut să improvizeze. Şi apoi, evident, în chestiile de acţiune este super-uman. Este o prezenţă enormă a unei fiinţe umane.”

Un alt personaj dificil de selectat a fost novicele, Leon S. Kennedy. “Este cea mai amuzantă persoană din film, un erou de acţiune foarte improbabil, dar care de asemenea poate fi lider. Cine ar putea juca astfel alături de celelalte personaje?” spune Roberts. “Ce-mi place la Leon este că-l întâlnim mahmur în pat. Şi pe măsură ce filmul se termină, el este mai grozav, dar vă pot garanta că mâine nu va face decât să se îmbete din nou.”

Avan Jogia a devenit actorul selectat atunci când ne-a prezentat o viziune pentru personaj, ca ceva mai mult decât un partener comic. “Avan a jucat personajul ca anti-erou, dezinteresat, cineva care clar nu vrea să fie acolo, care este mahmur. Are această prezenţă minunat de dezordonată. Chiar s-a identificat cu acest rol.” 

“Sunt un jucător grozav,” spune Jogia. “Când a apărut primul Resident Evil, eram cam mic, dar am avut un văr suficient de mare ca să-l joace, şi mergeam la el acasă pentru o petrecere în pijama şi jucam acel joc şi eram terifiaţi în timp ce beam prea mult sifon la ora 3 dimineaţa. Iar Leon era un personaj care mi-a plăcut.”

“În jocuri se spune că este un poliţist începător, dar este la fel de şmecher ca ceilalţi. Aşa că am decis ca personajul să fie un novice,” spune Kulzer. “Este puţin prost, în mod clar nou pe acest post, nici nu s-a tuns încă. Asta i-a adăugat acestui personaj atât de multă savoare şi realism. Este o întorsătură grozavă pentru el.”

“Avan are o sincronizare comică naturală şi o carismă care a surprins pe toată lumea,” spune Harris. “În mod clar a contribuit foarte mult la acest rol, pentru că el este în mod natural un tip amuzant.”

Şeful forţelor de poliţie, Brian Irons, completează echipa acestora. “Este un tip destul de corupt, arţăgos, ţâfnos,” spune Donal Logue, care joacă acest rol. “În mod clar a făcut tranzacţii prin spate cu Umbrella Corporation în Raccoon City.”

Producătorii i-au oferit lui Logue spaţiul pentru a-şi face personajul mai mare decât în realitate. “Am crescut cu toţii văzându-l pe Donal cum acaparează scenele în filme. Şi a făcut acelaşi lucru aici,” spune Kulzer. “Johannes i-a dat puţină libertate şi i-a spus, ‘Fă-ţi treaba.’ Este isteric în scena de prezentare – este ca un profesor sau tată supărat care încearcă să-şi ţină elevii sau copiii sub control. A adus atât de multă savoare distribuţiei.”

“Scopul, fiecare preluare, a fost să-i încerc şi să-i distrug pe toţi şi să văd dacă-i pot face să cedeze,” râde Logue. “L-am studiat pe Tom Hopper, iar Avan a fost partenerul meu atunci când am venit cu improvizaţii pentru acea scenă. Am devenit imediat cei mai buni prieteni.”

Roberts şi Logue au colaborat la ceea ce ar putea face pentru ca actorul să personalizeze rolul cu adevărat. “Donal este de fapt un tip foarte arătos. Şi am spus, vreau să-l joci pe acest tip. Vreau să porţi un costum de gras, vreau să te tunzi şi vreau să ai cea mai mare mustaţă din anii 80 pe care o poţi avea. Şi el a zis ceva de genul, ‘S-o facem.’ De obicei nu-mi plac improvizaţiile, dar Donal a fost atât de pregătit încât am ştiut că va fi minunat, şi a fost.”

“Este un mare actor,” este de acord Harris. “Şeful Irons poate fi nesuferit şi cam laş, dar Donal i-a conferit ceva căldură.”

Un alt personaj pe care Roberts a fost nerăbdător să-l aducă pe ecran a fost favorita fanilor Lisa Trevor. “Lisa Trevor a fost unul din cele mai fascinante personaje care trebuiau portretizate în film – şi este un personaj care nu a fost portretizat niciodată în filmele de până acum,” spune el. “A fost întotdeauna unul din personajele din primul joc, care m-a interesat cel mai mult – există ceva foarte tragic şi care te bântuie – şi de asemenea terifiant – în legătură cu ea. Am încercat să aduc asta în film, şi am selectat o actriţă tânără foarte interesantă, Marina Mazepa, care a adus o viaţă şi o personalitate unei fiinţe chinuite. Este unică – aştept să văd reacţia audienţei în legătură cu ea.

Pentru acest personaj – o altă orfană şi victimă a experimentelor corporaţiei Umbrella – Roberts a proiectat un personaj pe care el îl numeşte “foarte sinistru.” “Are o mască făcută din carne de om. Poartă ceva ca nişte cârpe şi haine vechi. Şi are o scândură care-i strânge mâinile la un loc. Este un personaj foarte tulburător.”

Dr. Birkin este „faţa” corporaţiei anonime Umbrella, interpretat de Neal McDonough (“Arrow”). “Birkin interpretat de Neal este fenomenal,” spune Kulzer. “Îl joacă pe Birkin ca profesor uşor dement, nebun, dar el este de asemenea tată, soţ şi angajat care şi-a dedicat viaţa acestui post şi acestei companii. Şi în final, el face o alegere disperată şi se dezlănţuie iadul.” 

“Dacă Spielberg te-a ales de mai multe ori, probabil eşti un actor destul de bun,” spune Harris despre McDonough, care a jucat în “Band of Brothers” şi în Minority Report. “Asta am simţit în legătură cu Neal. El aduce solemnitate. În scenele cu familia lui Birkin, arată o căldură reală. Şi în final, înnebuneşte.”

Roberts a fost uimit de modul în care joacă McDonough – nu doar ca Dr. Birkin ca fiinţă umană, ci şi în mai multe forme monstruoase. “Pe măsură ce Birkin se transformă, Neal a înţeles că prezenţa lui în film nu poate fi liniştită şi mică. Cu toate CG şi proteticele, a ştiut să abordeze rolul şi să-l joace, nu doar pentru cameră, ci şi pentru mai departe, în post. A ştiut exact ce trebuia să dea pentru a nu fi copleşit complet de machiaj şi de efectele din jur. Este un tip rău uimitor.” 

SURPRIZELE PENTRU FANI 

Respectul şi atenţia la detalii pe care Roberts şi echipa sa le-au acordat decorurilor, costumelor şi chiar personajelor au cuprins fiecare aspect al producţiei, în timp ce au presărat în film zeci de surprize pentru a fi găsite de fanii Resident Evil. “Fiecare cadru are ceva,” spune Roberts. “Eu însumi am făcut asta, deoarece sunt fan. Şi prin urmare există o mulţime de lucruri ascunse undeva în fundal, trimiteri la joc.”

Numerele de pe spatele elicopterului de poliţie, de exemplu, sunt data la care a apărut primul joc Resident Evil. “Johannes a realizat că dacă vrei s-o faci, trebuie s-o faci,” spune Harris. “Şi nu este vorba doar despre lucrurile generale. Este vorba despre ouăle de paşti. Este vorba despre orfelinat. Este vorba despre reproducerea conacului aşa încât atunci când îl vezi pentru prima dată, să te simţi ca şi cum ai juca jocul. Este vorba despre elemente mărunte cum ar fi posterele pe care oamenii le ştiu din joc. Avem zombii din ‘Resident Evil.’ Chiar vrei să introduci cât mai multe posibil din acele lucruri, pentru că dacă-ţi plac jocurile, vei obţine mult mai mult din film.”

Atât pentru Amell cât şi pentru Scodelario, vederea plantelor regeneratoare roşii, albastre şi verzi aflate în conacul din ‘Resident Evil; remake, dar agăţate aici pe peretele laboratorului, a fost dovada că producătorii au tratat foarte serios respectul fanilor. “Le-a păsat,” spune Amell. “Oricine a jucat jocurile le va recunoaşte ca poţiuni vindecătoare. Le iei ca să-ţi vindeci personajul şi le combini pentru a obţine culori diferite. Am trimis poze mai multor prieteni care joacă jocul şi le-am spus, ‘Nu puteţi distribui asta, dar uitaţi-vă cât de cool este.’” 

“Ne-am speriat cu toţii când le-am văzut,” este de acord Scodelario. “A fost ca şi cum, Uau, fac totul ca să pară real.” 

Roberts chiar a mers până la a replica unghiurile camerei direct din jocuri. “Uneori am filmat din unghiuri din care probabil că nu aş fi filmat într-un alt film,” mărturiseşte el, “plasând camera destul de sus, privind în jos, aproape ca o vedere CCTV. Nu este un unghi pe care să-l folosesc adesea, dar acesta a fost unghiul fix pe care l-a avut primul joc, şi au făcut aceste unghiuri vechi, amuzante care privesc în jos. Aşa că am juca unele din acestea.”

“Atunci când intri în anumite încăperi, camera se mută într-un anumit unghi,” explică Amell. “Şi oricine a jucat aceste jocuri va recunoaşte aceste momente. Doar pentru că am putut să-l văd pe Johannes făcând asta şi pentru că am participat m-a făcut să mă simt atât de cool şi ca şi cum m-aş fi plimbat prin ‘Resident Evil’ unu şi doi.”

“Ca fan, de mai multe ori în timpul filmării, am fost atât de entuziasmat să văd lucruri în fundalul unei filmări, sau aspectul general al conacului, care au fost atât de perfecte,” spune Amell. “M-am simţit într-adevăr ca şi cum aş fi fost un personaj în jocul video, ceea ce, ca jucător, a fost într-adevăr cool. Grija şi atenţia la detalii au fost foarte mari.”

DESPRE DISTRIBUŢIE

KAYA SCODELARIO (Claire Redfield) este o actriţă britanică de film şi televiziune cu origine braziliană, italiană şi engleză, care a crescut în West Sussex, Anglia. Şi-a început cariera de actriţă în 2007, când a fost selectată ca Effy Stonem din îndrăgitul serial britanic “Skins,” şi a fost unul din puţinele personaje care au apărut în toate cele patru sezoane ale emisiunii. 

Screen International Star of Tomorrow HANNAH JOHN-KAMEN (Jill Valentine) a câştigat elogiile criticilor pentru activitatea sa în televiziune, film şi pe scenă. A lucrat cu unele din cele mai prolifice şi respectate nume din domeniu. Cu fiecare rol, a ales să continue să fie o prezenţă internaţională în domeniu.

ROBBIE AMELL (Chris Redfield) poate fi văzut actualmente conducând distribuţia în serialul de mare succes al Amazon, “Upload.” Serialul sci-fi romantico-satiric creat de Greg Daniels (“The Office”/ “Parks and Recreation”) are loc în viitorul apropiat, când oamenii aproape morţi pot fi „încărcaţi” într-o viaţă de apoi virtuală la alegerea lor. În 2033, Nora, născută în Brooklyn, romantică în secret, lucrează la serviciul clienţi pentru un mediu luxos în realitatea virtuală, atunci când maşina condusă de Nathan, personajul jucat de Robbie, un petrecăreţ arătos din L.A., are un accident. Iubita lui, Ingrid (Allegra Edwards) îl încarcă permanent în lumea virtuală a Norei.

TOM HOPPER (Albert Wesker) este un actor britanic care joacă actualmente în serialul Netflix “The Umbrella Academy.” Spectacolul este un succes global cu peste 148 milioane de telespectatori globali de când a avut premiera. 

Actor, autor, scenarist, muzician şi regizor, AVAN JOGIA (Leon S. Kennedy) a jucat cel mai recent împreună cu Justin Hartley şi Ed Oxenbould în filmul de comedie The Exchange

DONAL LOGUE (Şeful Brian Irons) poate fi văzut în Sezonul 2 al “Departure” pe Peacock, precum şi în drama artistică All My Puny Sorrows, împreună cu Alison Pill şi Mare Winningham. Logue a jucat cel mai recent cu Anna Kendrick în Dummy, o comedie pentru platforma video de scurt-metraje a lui Jeffrey Katzenberg şi Meg Whitman, Quibi. 

NEAL McDONOUGH (Birkin) are o carieră incredibilă atât în film cât şi în televiziune, cu roluri memorabile în serialul HBO limitat “Band of Brothers” şi în acele filme de marcă recente cum ar fi Captain America al Marvel.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.