AQUILA a atins în 2024 ținta de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră stabilită pentru 2026

AQUILA (simbol bursier AQ), unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, cu peste 30 de ani de experiență în această industrie, anunță progresele obținute în 2024 în implementarea Strategiei de Sustenabilitate 2022–2026, fundamentată pe cei trei piloni esențiali: mediu, social și guvernanță (ESG). 

Compania a extins raportarea categoriei „alte emisii indirecte” (Scope 3) la toate categoriile aplicabile și a atins cu doi ani mai devreme obiectivul de reducere a emisiilor GES pentru Scope 1 și 2, înregistrând o scădere de 13% (metoda pe amplasament) și 15% (metoda pe piață), raportat la anul de referință 2021. Intensitatea energetică raportată la venit a scăzut cu 10%, prin modernizarea flotei și echipamentelor, eficientizarea spațiilor și utilizarea energiei regenerabile – care a reprezentat 54% din consumul de electricitate în 2024. Conform obiectivelor stabilite în planul de decarbonare, AQUILA intenționează să asigure 80% din consumul de energie electrică din surse regenerabile până în 2026.

Răzvan Bagherea, Director Organizare și Resurse Umane, AQUILA:

„Sustenabilitatea nu este doar o componentă a strategiei noastre, ci o direcție fermă de dezvoltare. Într-un context în care transportul de marfă și logistica generează aproximativ 10% din emisiile globale de GES, responsabilitatea noastră este una clară. Ne-am propus să reducem impactul activităților noastre, iar progresele obținute reflectă eforturile susținute ale echipelor AQUILA. Am integrat principiile ESG în tot ceea ce facem – în deciziile de investiții, în modul în care ne gestionăm resursele și în parteneriatele pe care le construim. Totodată, în 2024, AQUILA a extins aria de raportare a emisiilor indirecte, acoperind toate categoriile relevante din cadrul Scope 3, conform GHG Protocol.”

Investițiile în sustenabilitate au continuat susținut în 2024, prin modernizarea și optimizarea echipamentelor din depozite și birouri, a iluminatului cu sisteme LED, modernizarea flotei auto cu vehicule conforme standardului Euro 6 și prin semnarea de contracte pentru achiziția energiei 100% din surse regenerabile.

Procesul de digitalizare a fost accelerat, odată cu implementarea sistemului „pick-by-light” în 2.600 de locații, care va fi extins la încă 4.000 de locații în 2025, în paralel cu automatizarea completă a unui depozit.

În lanțul de aprovizionare, criteriile ESG au fost integrate începând cu 2023, iar în 2024 scorul pentru autoelvaluarea furnizorilor a fost constituit în proporție de 70% de ESG și 30% de componenta de calitate. A fost lansat „Codul AQUILA pentru parteneriat responsabil”, care reafirmă angajamentul companiei față de etică, drepturile omului și protecția mediului.

La nivel organizațional, AQUILA a înregistrat o creștere de peste 10% a forței de muncă, cu 96% dintre contracte permanente. În anul 2024 au fost livrate peste  11.800 de ore de formare pentru angajații grupului, din care 40,27% sunt femei și 5% salariați străini. Egalitatea de gen și diversitatea sunt susținute prin promovarea unui mediu de lucru echitabil și oportunități egale pentru toți angajații.

Raportul detaliat poate fi analizat aici.

Despre AQUILA 

AQUILA este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuția, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum și activități de producție. 

Cu o prezență extinsă în Republica Moldova și Ungaria, compania oferă soluții eficiente și personalizate, sprijinind partenerii în optimizarea lanțului de aprovizionare. Prin infrastructura modernă și rețeaua extinsă în 3 țări, AQUILA asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiționale, rețele moderne de retail și platforme online. Portofoliul AQUILA, format din peste 15.000 de produse, include atât mărci proprii precum Gradena, LaMasă și JetXpert, cât și branduri globale de renume, precum Kinder, Lavazza, Whiskas și Mutti. Prin cele 4 achiziții recente, compania și-a consolidat poziția în piața regională, oferind clienților o gamă extinsă de produse, atât bunuri de larg consum, cât și soluții pentru întreținerea autoturismelor și echipamente de protecție a sănătății și a siguranței muncii. AQUILA operează prin 4 canale principale de distribuție, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar și sinergii cu companiile achiziționate și deține cea mai extinsă și performantă flotă de distribuție din regiune de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.

În 2024, AQUILA a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior, susținute de strategia de creștere bazată pe consolidarea segmentului de distribuție, diversificarea portofoliului și dezvoltarea brandurilor proprii.

Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori București (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul AQUILA fac parte 6 companii AQUILA Part Prod Com SA (compania-mamă) și filialele sale PRINTEX SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL și KITAX Kft din Ungaria. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell. În 2024, prețul acțiunii AQUILA a înregistrat o creștere de peste 25%, poziționând compania în top creșteri din indicele BET. 

Cu peste 3.500 de angajați, inclusiv 5% străini, AQUILA susține o cultură organizațională bazată pe diversitate și incluziune. AQUILA este dedicată creării de valoare pe termen lung pentru investitori, angajați și comunități, integrând principiile ESG în strategia sa de afaceri. Prin inițiative durabile, transparență dovedită de scorul maxim VEKTOR by ARIR 10 și eficientizarea operațiunilor, compania promovează un mediu de lucru incluziv și un angajament ferm față de comunitățlle în care activează. Pentru performanțele realizate în domeniul ESG compania a fost recompensată în anul 2024 cu medalia de bronz Ecovadis.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.