Calculatorul bate televizorul. Radioul se îndreaptă spre cutia de vechituri.

Revin cu o altă informație prezentată în cadrul evenimentului Future of Media, evenimentul la care s-au prezentat foarte multe date și chestii interesante din 2013. Despre previziunile 2014 nu am să aduc vorba, deocamdată. Până atunci informația din acest articol a fost oferită de Sorel Radu (Owner, eResearch). 

De ce am ales să prezint (și eu) această informație este foarte cât se poate de simplu. Studiul este legat despre modul în care românii au consumat media în 2013.

Studiul a vrut să evidențieze ce obiceiuri de consum au cei care au acces la internet, ce aleg să consume din piața media și mai ales pe ce suport (televizor, calculator, tabletă sau telefon inteligent).

Rezultate:
  • 98% din cei întrebați au un calculator acasă și cam tot atâția îl folosesc frecvent (97%);
  • în ordine descrescatoare, televizorul, radioul și smartphone-­ul se claseaza pe locurile 2‐4;
  • televizoare sunt prezente în 88% dintre gospodarii și sunt folosite de 76% dintre respondenți;
  • radiourile sunt prezente în 75% dintre gospodării și sunt folosite de 57% dintre respondenti. Cu alte cuvinte, radioul este cel mai puțin utilizat aparat de prin casă. Deși există;
  • smartphone-­urile sunt prezente în 70% din gospodării și folosite de 63% dintre respondenți. Acestea sunt preferate în special de cei până în 35 de ani și în special de bărbați (nu femei);
  • pe ultimele 3 locuri în top se găsesc tabletele, smart TV-urile și consolele de jocuri. Fiecare dintre aceste 3 produse sunt preferate în special de bărbați. Cea mai evidentă diferență este prezentă în cazul consolelor de jocuri (13% barbati și doar 6% femei).

Acum .. date pentru cârcotași: Studiul a fost realizat în luna noiembrie (19-24 noiembrie 2013) pe un eșantion de 800 respondenți cu vârste cuprinse între 18-45 de ani, clasa cea mai adaptată tehnologic, în trend cu ultimele tendințe. Acesta a fost realizat în București și cele mai mari 10 orașe ale țării.

Later edit: Studiul întreg, pentru cine vrea să îl citească din scoarță în scoarță … poate fi consultat mai jos.

Am mai ciripit despre Future of Media aici, aici și aici.

Programul Future of Media a inclus patru sesiuni.

Prima sesiune a înglobat o serie de dezbateri şi discuţii între oameni din diverse medii. Aleatoriu, amintesc pe câţiva dintre aceştia: Costi Mocanu(Head of Voyo), Adrian Boţan(McCann Worldgoup) şi Bogdan Prăjişteanu(Expert Media).

Cea de-a doua a fost  aceea care i-a avut ca invitaţi pe Sorel Radu(eResearch), Tudor Galoş(Consumer Marketing Manager, Microsoft), Ovidiu Paraschivescu(Vodafone) şi Ilyan Kovatchev(Ilyan.com).

A treia sesiune i-a reunit pe Nir Refuah(MRM România), Cătălin Clemente(Seenow) şi Sergiu Biriş(Zonga).

A patra şi ultima sesiune a cuprins demonstraţii şi lansări. Dintre invitaţi: Alexandru Cernătescu(Infinit Solutions Agency), Alexandru Filip(PamPam) şi Dragoş Gurăşoaie(tot PamPam).

 

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.