Nu-i așa că nu vrei să te dai pe „derdeluș” cu mașina ?

Să ne mai dezmorím puţin degetele şi pe aici, că nu strică. Cum să vă spun ca să mă înţelegeţi de ce fac asta … După ce am luat o palmă peste nas şi m-am documentat mai bine, am ajuns … şi eu … (mai bine mai târziu decât niciodată) la concluzia că este mai bine, pentru siguranţa mea, să merg cu anvelope corespunzătoare sezonului rece.

Chiar dacă este puţin probabil să mă întâlnesc cu situaţii critice în care diferenţele dintre cele două anvelope să fie necesare, exact ca şi în cazul asigurărilor, este mai bine să fi „on the safe side”.

De aceea cred că videoclipurile de mai jos sunt cele mai convingătoare

şi

`Acum, gume, cauciucuri, anvelope sau cum mai vreţi voi să îi spuneţi sunt pe alese şi pentru toate gusturile şi pretenţiile. Recunosc, nu m-am documentat care sunt mai şmechere şi care sunt mai performante decât altele pentru că nu am de gând să conduc iarna precum vara. Ştiţi vorba aia, vara nu-i ca iarna şi nici invers.

Aşa că la iniţiativa pentru siguranţă rutieră susţinută de Michelin, via Blog Initiative mă încumet să declar că începând din acest sezon nu mai sunt arici când vine vorba de anvelope de iarnă şi de vară. E mai bine aşa. Iar dacă se mai gândeşte cineva să facă economii cu schimbatul anvelopelor vara-iarna … cu un set de all season … economia nu se va resimţii deloc în buzunarul tău.

Nu de alta dar în cazul meu, după 2 ani şi ceva de rulat cu o pereche de all season, anvelopele nu arată tocmai bine. Cu alte cuvinte, la primăvară o să am nevoie de încălţări noi.

Iar ca să completez puţin ideea de a nu conduce iarna precum vara …

Reveninind la iniţiativa pornită de Michelin, cea de siguranţă rutieră … Printre puţinele lucruri pe care le consider extrem de importante (în afară de a echipa maşina – oricât de rablă ar fi – cu anvelope corespunzătoare) uzura unei anvelope. Spun asta pentru că poţi să ai şi anvelopa lu` super Papură Vodă de iarnă, dacă este uzată … mai mult ca sigur o să împingi la mașină ca să urci dealul.

Dar cum recunoşti o anvelopă că trebuie schimbată ? După cum scrie la carte ar fi cam așa:

 Este momentul să schimbi anvelopa caând:

– ai perforari (pe toata adâncimea benzii de rulare;
– când anvelopele au atins nivelul maxim de uzură
– când anvelopa are semne de îmbătrânire (crăpături, decolorări);
– dacă anvelopa este deteriorată (gâlme, rupturi …);
– dacă anvelopa are o uzură neuniformă;
– dacă anvelopa nu este potrivită condițiilor meteo
etc
Dar cu presiunea știi cum e ? Și mai simplu, pentru că este logic. Aerul se dilată la căldură și se … Exact. Ca la școala generală.
În loc de încheiere … m-a motivat să scriu acest post …

PS: În schimb pentru  această iarnă am optat pentru Bridgestone. Tu ? și De ce ?

3 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.