Aventurile alpinismului modern – în premieră în documentarul ASCENSIUNEA la National Geographic
|Doi dintre cei mai mari alpiniști ai lumii, Alex Honnold și Tommy Caldwell, se aventurează într-una dintre cele mai ambițioase și periculoase expediții din cariera lor. Traversarea celor cinci vârfuri ale masivului Devil’s Thumb, situat în regiunea Stikine Icecap, este o provocare colosală, ce le testează limitele fizice și mentale.
Această expediție incredibilă, surprinsă în documentarul Ascensiunea realizat de Plimsoll Productions, poate fi urmărită în premieră pe National Geographic duminică, 15 decembrie, la ora 21:00.
Alex și Tommy, doi dintre cei mai mari alpiniști ai tuturor timpurilor și prieteni apropiați, pornesc într-o călătorie emoționantă și solicitantă fizic. Aceștia parcurg 4.200 de kilometri cu bicicleta, cu barca sau pe jos, din Vestul Americii prin Canada până în Alaska, pentru a înfrunta muntele Devil’s Thumb.
Pentru Tommy Caldwell, un pionier al alpinismului și unul dintre eroii lui Alex Honnold, această expediție reprezintă șansa de a reveni în forță după o accidentare gravă la tendonul lui Ahile, care i-a pus cariera în pericol. Pentru Alex, această escaladă este una dintre cele mai mari aventuri ale vieții sale, demonstrându-și determinarea neclintită în a realiza imposibilul și de a fi acolo pentru prietenul său.
Sub regia lui Renan Ozturk, și el alpinist, documentarul surprinde un moment istoric: prima traversare într-o singură zi a tuturor celor cinci vârfuri ale masivului Devil’s Thumb. Este o provocare care le testează limitele fizice și prietenia.
Documentarul este produs de Plimsoll Productions, cu James Smith, Martha Holmes, Alan Eyres și Grant Mansfield ca producători executivi. Peter Mortimer, Jonathan Retseck, Alex Honnold și Tommy Caldwell sunt, de asemenea, producători executivi, iar Renan Ozturk și Matt Pycroft sunt regizori.
# # #
Despre National Geographic
Parte a unui parteneriat între The Walt Disney Company și National Geographic Society, National Geographic Content creează povești captivante din domeniile istoriei naturale, științei, aventurii și explorării. Brandul este cel mai mare pe rețelele sociale, cu peste trei sferturi de miliard de urmăritori pe toate platformele majore, generând peste un miliard de impresii în fiecare lună. Inspirând o conexiune mai profundă cu lumea, National Geographic Content ajunge la 300 de milioane de oameni din 180 de țări și 33 de limbi, prin publicații digitale, sociale și tipărite, cât și prin canalele globale National Geographic (National Geographic Channel, Nat Geo WILD, Nat Geo MUNDO), documentarele National Geographic și platformele de streaming Disney+ și Hulu. Diversitatea conținutului său include franciza premiată Emmy® „Genius”, seriile „Life Below Zero” și „Secrets of the Whales”, precum și filme premiate cu Oscar® și BAFTA, precum „Free Solo”. În 2022, National Geographic Content a câștigat opt premii News and Documentary Emmys, alături de premiul Emmy pentru cinematografie remarcabilă în cadrul unui program de realitate, acordat seriei „Life Below Zero”, care a ajuns astfel la șase trofee Emmy. Pentru mai multe informații, vizitați natgeotv.com sau nationalgeographic.com, sau urmăriți Nat Geo pe Facebook, X, Instagram, YouTube și LinkedIn.