Cum vezi tu media de mâine ?

Grea întrebare, ştiu. Nu am de gând să vă răspund. Nu sunt profesor universitar şi nici doctor în ştiinţele comunicării. Încotro se îndreptă media din România dar și cea de la nivel global, rămâne să vedem și să auzim. Nu sunt un clarvăzător și nici nu am un bol magic de sticlă. Unele medii supraviețuiesc bine mersi cu ajutorul unor pârghii, altele fac o tranziție firească. Înainte, media stabilea modul în care publicul avea acces la informație. Acum ? … Dar ce știu eu ce va fi mâine și cine va citi/asculta/urmări și mai ales ce şi de unde. Pentru mulți a fost un joc de-a șoarecele și pisica. Pentru alții în schimb nu a fost un joc ci o competiție cu punct ochit punct lovit. Felicitări liderilor de segmente și/sau nișe.

Ceea ce se întâmplă pe unele segmente de media din România, sau se va întâmpla, este previzibil. Sunt și unele capitole unde anumite entități media reușesc să surprindă. Și totuși, cum va arăta media de mâine ? Trece toată-toată online ? Mai plătim abonamentul la cablu ? sau e suficient doar cel de internet ?

Future of Media cover

După experienţele de Black Friday prin România, eu cred că online-ul românesc NU este pregătit să suporte exclusiv activitatea presei din România. Părerea mea.

Ar fi frumos totuşi să avem toată media într-un singur loc și să nu mai fie nevoie de un radio separat ca să ascultăm radio, un televizor pentru privit la vreo emisiune dar în același timp să fie conectat şi cu laptopul … Stop! Acest lucru este posibil deja, nu ? Însă câți dintre noi și-l permit ? Puțini. Poate că din cauza tehnologiei pentru că un astfel de nivel de accesare a informației vine cu anumite costuri … încă mari.

Până când tehnologia va trece la următorul nivel, deși peste galaxy s4 nu reușesc să văd ce și-ar mai putea dori cineva de la un telefon inteligent … cum facem să nu pierdem pasul cu informația ? Încă nu avem panouri stradale sau la metrou care să ne țină la curent cu informații utile pentru viața de zi cu zi. Sau acele panouri care te anunță unde se află următorul autobuz s-au la ce distanță în minute este următorul metrou. Sună futuristic, nu ? Bine că nu este așa și încă mai avem libertatea de a alege mediul și mai ales informația pe care noi o considerăm importantă. Chiar dacă am un televizor semi-inteligent … de ceva ani de zile am constatat că este mai mult un obiect de decor. Cu mici excepții.

Felul în care este ambalată informaţia se schimbă de la un an la altul. Unele idei merg, altele ajung pe un raft undeva … Şi dacă vrei totuşi să îţi păstrezi linia de plutire sau vrei mai mult, ce faci ? Mergi online, nu ? Ca să le îmbini pe toate … o idee ar fi să fi cu ochii şi urechile pe Future of Media, eveniment la care am plăcerea să fiu blogger oficial.

Invitaţii evenimentului îşi propun să îţi spună:

– soluţii despre cum poţi să oferi experienţe inedite oamenilor care se uită la tine (fie online sau offline);

– informaţii despre unele din cele mai noi platforme media;

– părerea lor despre cele mai inovatoare şi creative campanii dar şi care este calea de la o idee la o campanie cu impact mare;

– ultimele tendinţe din industria pe care o reprezintă dar şi câteva oportunităţi în diferite sectoare de activitate.

Pentru mine, partea interesantă a acestor evenimente este că poţi să îi iei la întrebări pe oamenii care vin să îşi susţină punctele de vedere şi sunt oarecum obligaţi de situaţie să îţi ofere un răspuns … ceva … cel puțin diplomatic. Doar nu o să te înjure că i-ai pus întrebarea aia, nu ? Şi … din câte știu vor veni ceva oameni interesanţi din media, telecom, tehnologie, advertising, marketing, dezvoltatori de aplicatii mobile, dar şi jurnalişti şi bloggeri tech. În ce proporţie … o să vedem pe 5 decembrie.

Mai mult, sub umbrela Future of Media se vor desfăşura patru sesiuni interactive, în cadrul cărora participanţii pot afla:

– care sunt avantajele şi dezavantajele noilor platforme media;

– mai multe amănunte legate de subiecte actuale precum: Second Screen, On Demand TV, Social TV, Smart TV sau Real Time Marketing.

Am amintit de partea mobile pentru că în cadrul acestui eveniment va avea loc şi conferinţa Future of Mobile, unde se vor prezenta şi tendinţele pietei de servicii … mobile. Printre temele propuse sunt Mobile Payment, Mobile Content and Application, Mobile Commerce, Mobile & Social Networking, Location Based Services.

Mai multe detalii despre temele de discuţie găsiţi pe cele două linkuri de mai sus.

Dacă denumirile de mai sus te-au convins că merită să fi prezent la acest eveniment e bine să şti că sunt mai multe căi prin care poţi veni gratuit la eveniment. Bloggerii și reprezentanţii media se pot acredita, iar specialiştii în mobile pot solicita o invitaţie gratuită pentru sesiunea Future of Mobile … aici.

Cei din companiile de comunicare, advertising sau media planning îşi pot asigura un loc pe baza unei taxe de participare … aici. Pentru toată durata evenimentului, adică de la ora 8.00 la ora 18.00 taxa este de 45 euro + TVA. Taxa de participare include două sesiuni de conferinţe, Future of Media (din 4) şi conferinţa Future of Mobile.

Evenimentul are loc în data de 5 decembrie 2013 și își propune să îți ofere oportunitățile din media, mobile și advertising pentru anul 2014.

Evensys, Microsoft și Nokia aduc în prim plan modul în care românii consumă conținutul media, cele mai noi idei din advertising și platformele media actuale.

Pentru a fi la curent cu noutatile despre Future of Media, îmi puteţi urmări activitatea pe blog, twitter şi instagram. Dacă nu vă place de mine sau îmi pică blogul … puteţi afla detalii de la acest eveniment pe site-ul www.futureofmedia.ro sau pagina de Facebook www.facebook.com/FutureOfMedia.ro

Baftă !

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *