Din nou în acțiune: eroul reciclării prinde viață în ediția a șasea a concursului BANDA ASAP
|
ASAP România deschide înscrierile pentru ediția a șasea a concursului BANDA ASAP, organizat în parteneriat cu Festivalul Animest, și îi provoacă, de această dată, pe elevii din județele Bacău și Mureș să își imagineze propriul salvator al planetei și să spună povestea lui prin benzi desenate.
De-a lungul anilor, BANDA ASAP a călătorit prin: Brașov, Iași, București, Ilfov,Constanța, Cluj, Olt, Neamț, Sibiu, Prahova și Timiș, adunând idei creative ale elevilor din întreaga țară.
Înscrierile pentru ediția a șasea se desfășoară între 23 septembrie și 24 octombrie și sunt deschise elevilor de gimnaziu și de liceu din județele Bacău și Mureș. Tema competiției este, ca și până acum: „2040. În România încă se mai aruncă plastic la gunoi. Un erou/o eroină decide să ia soarta plasticului în propriile mâini”.
Participanții trebuie să creeze o poveste captivantă și să o transpună într-un șablon de benzi desenate, descărcabil de pe site-ul ASAP România. Înscrierea se face prin intermediul profesorilor îndrumători, care îi sprijină pe elevi pe parcursul procesului creativ.
De la poveste la premiu: cum jurizează experții
Provocarea pentru elevi este să contureze un supererou al reciclării care să inspire: prin faptele sale, prin strategia cu care salvează planeta și prin creativitatea cu care își transformă misiunea în aventură. Fiecare detaliu, de la idei originale la elemente vizuale, contează pentru ca povestea să fie captivantă și să impresioneze juriul. Cele mai inspirate lucrări sunt răsplătite cu premii.
Juriul ediției a șasea BANDA ASAP va analiza lucrările participanților pe categorii: școli gimnaziale și licee. Din componență fac parte: Ligia Soare (coorganizatoare a Festivalului Animest), Miruna Smit (ilustratoare) și Alexandru Ciubotariu – Pisica Pătrată (artist). Benzile desenate vor fi evaluate pe baza respectării temei, creativității și impactului vizual. Selecția va avea loc între 10 și 21 noiembrie, iar câștigătorii vor fi anunțați pe 26 noiembrie.
Premii care susțin talentul și dedicarea
Premiile recompensează atât talentul elevilor, cât și implicarea profesorilor îndrumători. Pentru Bacău și Mureș, opt biciclete vor fi oferite elevilor câștigători – patru pentru fiecare județ, în valoare de până la 2.000 lei. Mentorii lor vor primi acces la un curs de dezvoltare profesională, în valoare de până la 1.000 lei, iar școlile vor fi premiate cu opt table interactive, pentru laboratoare sau săli de curs, în valoare maximă de 5.000 lei.
„Fiecare ediție a acestui concurs aduce emoții noi. Deși fac parte din juriul BANDA ASAP încă de la prima ediție, nerăbdarea de a vedea cum elevii interpretează tema sustenabilității e tot mai mare de fiecare dată. E un privilegiu să urmăresc cum un concurs de benzi desenate poate crește atât de frumos, devenind un spațiu de exprimare creativă pentru copii și adolescenți. Abia aștept, alături de colegii mei din juriu, să descoperim poveștile lor vizuale și să ne lăsăm inspirați de imaginația lor”, a declarat Ligia Soare, coorganizatoare Animest.
Toate detaliile despre procesul de înscriere, desfășurarea concursului, criteriile de jurizare și premii sunt disponibile în regulamentul BANDA ASAP – aici.
***
Parteneri media: Rock FM.
Organizație parteneră: Ambasada Sustenabilității în România.
***
Despre ASAP România
ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectare separată și reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură unitară pentru colectarea separată a deșeurilor în vederea reciclării în toate școlile din România. În prezent, programul e activ în peste 1.700 de școli din 36 de localități și municipii reședință de județ din România, informațiile despre colectare separată și reciclare ajungând la peste 600.000 de elevi din ciclurile preuniversitare.
ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea designului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.
Toate detaliile despre program, pe site-ul oficial asap-romania.ro sau pe paginile de social media, Instagram și Facebook.