“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet din lume, revine pe 2 martie la Sala Palatului din București 

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a ansamblului Operei Naționale București, asta după ce reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către public, fiind sold-out. Spectacolul va avea loc pe 2 martie la Sala Palatului din București începând cu ora 18:30, biletele fiind puse deja în vânzare în exclusivitate în rețeaua iabilet.ro, fiind cadoul perfect pentru Mărțișor sau Ziua Femeii, 8 martie. Până pe 24 decembrie cei interesați pot achiziționa biletele la prețuri speciale care încep de la 170 de lei, în cadrul unei campanii promoționale.

După ce anul acesta organizatorii de la Musicals.ro au adus-o în “Lacul Lebedelor” pe Iana Salenko, cea mai faimoasă balerină a momentului, și pe soțul său, balerinul Marian Walter, pentru anul viitor organizatorii promit alți noi invitați surpriză de talie mondială, care vor fi anunțați în curând. Mai mult, prin îmbinarea decorului clasic al baletului cu ecrane LED de mari dimensiuni, spectacolul din 2 martie promite să fie o experiență imersivă și memorabilă pentru spectatorii din sală.

„Lacul lebedelor”, definiția baletului clasic și o poveste nemuritoare despre puterea iubirii

Titlu de referință în istoria baletului, „Lacul lebedelor” a avut premiera mondială pe 20 februarie 1877, la Teatrul Bolshoi din Moscova, unde nu a fost bine primit. Abia în 15 ianuarie 1895, cu o nouă coregrafie realizată de Marius Petipa și Lev Ivanov a avut un succes enorm la Teatrul Mariinsky din Sankt Petersburg.

Povestea din spatele celei mai celebre dintre compozițiile de balet este una cât se poate de captivantă și a reprezentat, de-a lungul timpului, subiectul de discuție al multor critici. Unul dintre fondatorii baletului rusesc, Fyodor Lopukhov, a numit „Lacul lebedelor” drept o operă națională, având în vedere simbolistica centrală – lebăda, simbolul acesteia fiind foarte des întâlnit în lirica populară; atât subiectul operei cât și imaginea lebedelor reprezintă ideea dragostei veșnice în cultura Rusiei.

Atât pentru cunoscători, cât și pentru inițiati “Lacul Lebedelor” este reprezentarea definiției baletului clasic. Indiferent cum se schimbă lumea acest “clasic” este nemuritor. Compoziția muzicală, fragilitatea balerinei care interpretează lebăda, liniile clasice, toate sunt purtătoare de emoții. În contextul în care limbajul dansului clasic este unul criptat, abstract, cu gesturi care sunt cunoscute și înțelese doar de către cunoscatori, modalitatea de expresie oferită de baletul clasic, ne emoționează, fără să știi cum și de ce. Te cucerește și te emotionează până la lacrimi.  Această conexiune între actul artistic și public este o întâlnire unică, nerepetabilă și nemuritoare.

Organizatorii de la Musicals.ro.

Legenda despre prințese transformate în lebede de un vrăjitor rău, în care vraja lui poate fi spulberată numai prin iubirea unui prinț, rămâne și în zilele de astăzi poate cea mai frumoasă poveste de balet ce a fost lăsată posterității.

“Lacul Lebedelor” la Sala Palatului, un spectacol produs de Musicals.ro alături de Asociația pentru Antreprenoriat Cultural

Musicals.ro este alcătuită dintr-o echipă de profesionişti cu experiență îndelugată, care de-a lungul ultimilor 15 ani a demarat şi a fost implicată în realizarea mai multor spectacole de mare succes precum Fantoma de la Operă, Romeo şi Julieta, Rebecca, Crai Nou My Fair Lady şi Mamma Mia!. Echipa reunește regizori, dirijori, scenografi și producători profesionişti din teatrul muzical din România aceștia lucrând cu unele dintre cele mai mari nume din West End, Broadway şi industria de elită internaţională a muzicalurilor, precum CBE Graham Vick, Stephen Barlow și Paul Curran.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.