Nu fi “criminal”. Folosește anvelopele de iarnă … iarna !

Fac ce fac și BI redeschid subiectul anvelopelor potrivite. Relația mea cu anvelopele de iarnă, recunosc, nu au început cu dreptul. Obișnuit cu anvelopele de vară cu un grad de  uzură mic spre mediu m-am descurcat foarte bine pe timpul sezonului rece. De când am permisul de conducere nu am avut accidente sau evenimente rutiere neplăcute și am de gând să păstrez această carte de viztă curată. Dar, de când s-a introdus obligativitatea echipări mașinilor cu anvelope de iarnă pe timpul sezonului rece a trebuit să mă adaptez cumva astfel încât să nu plătesc amenzi aiurea.

Deși, iarna, nu am avut probleme cu mașina la început nu am simțit nevoia de a face o investiție într-un set de anvelope de iarnă pe care să le schimb primăvara cu cele de vară. Așa că am optat pentru anvelopele intermediare. Cele pentru toate anotimpurile. Am fost mulțumit de investiția făcută pentru că nu am un stil de condus care să tindă spre unul agresiv. Așa și a fost (într-un fel) pentru că nu am derapat, nu am rămas împotmolit și mai că nu am simțit diferența dintre cele all season și cele de vară. Asta pentru că merg prudent și nu mă arunc cu mașina în curbe sau cu piciorul în frână. Probabil că lecțile de șofat defensiv sunt bune la ceva.

Vara, la fel, nu am simțit nici o diferență între anvelopele all season si cele normale de vară. Nu am derapat, nu am avut incidente.

Toate bune și frumoase până să dau să intru în al treilea an de condus cu anvelopele all season. Se tociseră atât de mult încât ajunsesem la acel marcaj de uzură la care trebuia să le schimbi. După doar 2 ani de rulaj. De ce am ajuns aici ? Explicația este pe cât se poate de simplă. Anvelopele all season se comportă aproape ca cele de iarnă … vara, sunt mai flexibile deci se uzează mult mai repede. Viața unei anvelope all season sau de iarna … vara, rulată la temperaturi ridicate se tocește într-o veselie. Din proprie experiență … nu le recomand … chiar dacă sunt mai avantajoase ca preț.

Acum ar mai interveni un factor care depinde de siguranță. Dacă ești doar tu în mașină și ți se cam rupe de siguranța ta … poți să mergi și cu anvelopele de iarnă vara. Dar când mai apare și cineva drag pe lângă tine … se schimbă lucrurile.

Din păcate am văzut că pe mulți nu îi interesează acest aspect și merg bine mersi cu anvelopele de iarnă și vara la 35 de grade. Nu îi pot numi inconștienți pentru că nu știu ce stil de condus au … dar cred că îi dau banii afară din casă și le fac un favor producatorilor de anvelope.

Mai mult … mai are rost să spun că dacă mergi cu anvelope de iarnă la temperaturi de peste 7 grade se duce naibi aderența ? Nu mai spun că dacă te duci să îi atragi atenția ca este un kamikaze pe șosele mai mult ca sigur te vei trezi fie cu o înjurătură fie cu un geam închis în nas sau mai rău … o flegmă între ochi.

Încă nu sunt convins de cât de mult contează marca/brandul unei anvelope dar până acum am fost mulțumit de Goodyear, Bridgestone, Continental si Firestone.

Am auzit ca anvelopele Michelin ar fi printre cele mai bune pentru dimensiunile lui Willy (Willy fiind porecla dată mașinii). Deocamdată nu am avut ocazia să le alerg dar … de alergat am alergat pe rutele Viamichelin. Pentru acest portal le mulțumesc pentru efort pentru că m-au scos din multe situații.

Revenind la anvelopele de iarnă, cred că un test comparativ destul de bun îl puteți obține de aici, pentru a vă face o idee cam ce branduri de anvelope ar trebui să urmăriți.

În rest … câteva materiale video despre anvelopele de iarnă vs cele all season mai puteți găsi pe la mine prin curte și pe aici.

În rest drum bun și fără evenimente nedorite.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *