Taxă după ureche

Cum e treaba cu noua taxă auto ? Păi destul de simplu. Dacă faci calculele după formula pe care o dau băieți în proiectul de lege o să constați că un logan vechi de un an este mai ieftin la inmatriculat decât unul nou. Cum ? NUSH! Matematica e de vină. Dar …

Clovn
Clovn

Pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, noua taxă auto, adoptată joi de Camera Deputaţilor, se va plăti la momentul primei schimbări de proprietar, de către cumpărător.

Mai mult, proprietarii de maşini care au plătit deja taxa de poluare, după 1 iulie 2008, vor avea dreptul să-şi primească o parte din bani înapoi.

Pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, taxa va creşte în funcţie de anumite criterii standard.

Proiectul de act normativ are la bază principiul “poluatorul plăteşte”, deși eu am constatat că nu e așa. Dar în fine.

Astfel, pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, taxa se va plăti la momentul primei schimbări de proprietar, de către cumpărător.

Click aici pentru a descărca proiectul noii taxe auto

Cu ajutorul colegului BogdanMihai am calculat valoarea taxei de poluare pentru modelul Dacia Logan cu ani diferiţi de fabricaţie.

Taxa se calculează pe baza unor criterii obiective, precum tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare, luând în considerare şi deprecierea autoturismului.

Nouă ne-a ieșit următoarea varinantă:

  • pentru Dacia Logan 1.6 105 CP Euro 5 nouă, taxa este de 265.53 euro (reducere de 0% faţă de vechea taxă);
  • pentru Dacian Logan 1.6 105 CP Euro 5 cu o vechime de un an, taxa este de 231.01 euro (reducere de 0% faţă de vechea taxă);
  • pentru Dacia Logan 1.4 75 CP Euro 3 cu o vechime şapte ani, taxa este de 1186.42 euro (reducere de 22% faţă de vechea taxă).

Pe de altă parte, conform noii legi taxa de poluare se reduce cu un sfert faţă de variantele anterioare, prin urmare, proprietarii de maşini care au plătit-o în forma ei veche, după 1 iulie 2008, au acum dreptul să-şi primească o parte din bani înapoi.

Veniturile obţinute din noua taxă auto vor fi transferate la bugetul Fondului de Mediu din care sunt finanţate mai multe programe de mediu, printre care programul Rabla, programul Casa Verde sau programul de împădurire a terenurilor degradate.

Proiectul de act normativ a fost iniţiat de ministerul mediului, după ce Curtea Europeană de Justiţie a declarat veche lege ca fiind discriminatorie.

Noua taxă auto va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial, iar banii merg în fondul pentru mediu, din care sunt finanţate programe precum “Rabla” sau “Casa Verde”.

Până la votul de joi al deputaţilor, proiectul de act normativ a fost adoptat şi de Senat, în luna septembrie.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *