Cum înghesui anvelopele pe care nu le folosești ?
|`Uite că cei de la Ikea nu se gândesc la toate lucrurile practice. Dacă pentru toate treburile casnice s-au gândit la câte o unealtă iar pentru spațiul nefolosit la câte un dulap sau un recipient … pentru anvelope nu s-au gândit deocamdată la nimic. I-am prins pe picior greșit. Ha!
Cu alte cuvinte … în conceptul Ikea nu este prevăzut faptul că tu ți-ai putea depozita anvelopele în casă. Un lucru cât se poate de … sănătos (părerea mea). Doar dacă te gândești pe unde ai rulat anvelopele alea, prin câte bălți, mocirle samd … nu prea îți vine să le tuflești printr-o debara sau pe sub vreo masă, nu ? Cine are un beci pe undeva este cel mai fericit șofer. Cine nu are … noroc de prieteni.
A treia provocare de la BI și Michelin este legată de sfaturi mai puțin cunoscute despre întreținerea anvelopelor.
Nu sunt expert auto ci doar șofer așa că … cele mai bune sfaturi pe care pot șă vi le ofer sunt să nu lăsați mașina parcată cu roata fix pe buza bordurii (mai ales vara), să încercați să urcați cât mai puține borduri, nu mergeți fix pe șina de tramvai, oricât de interesantă poate să fie senzația când treci peste o gură de canal … în timp se duce naibi anvelopa și nu în ultimul rând … anvelopa de iarnă e pentru iarnă. Nu și pentru primăvară. La aceste idei le adaug și pe cele de aici pentru că sunt explicate pe înțelesul tuturor. Iar pentru că tot vine momentul de schimbat anvelopele (unii s-au cam grăbit la acest capitol) câteva sfaturi bune pentru stocarea lor găsiți și aici.
Dintre toate sfaturile profesioniste de mai sus … cred că unul dintre ele destramă un mit. Acela că anvelopele mai bune, mai cărnoase, trebuie montate pe spate nu pe față. Probabil că cei care au mașini mai lunguțe, gen brek, știu cel mai bine această regulă.
De ce pe spate și nu pe față ?
Pentru că pe spate nu ai direcție, „ceea ce face foarte dificilă judecarea aderenței lor în timpul mersului”. Cu alte cuvinte dacă începi să pierzi aderența este mai greu să corectezi derapajul. Mai mult … mai zic niște oameni deștepți … ai un control mai bun în situații de urgență atunci când frânezi sau în virajele strânse.
Cine vrea totuși să își cunoască mașina și în situații delicate … le recomand cu căldură un curs de condus defensiv. Costă ceva, cam cât o anvelopă bună, dar … merită.
Alte chesti ascunse despre întreținerea unei anvelope nu știu să existe … Poate că iarna (NU) o fi bine să ungi cu puțină untură anvelopele de vară să nu crape de frig … sau să (NU) pui o picătură de ulei pe plăcuțele de frână să nu scârțâie … În rest, cele mai bune sfaturi le găsiți pe linkurile de mai sus.
Iar în loc de final … dacă tot vreți să investiți în siguranța voastră pe șosele … un dictionar de îngrijit anvelopele aveți aici.
PS: La anvelopele de iarnă, înainte să le înghsui pe undeva … încearcă să dai jos urmele de sare cu puțină apă și săpun. Am auzit că excesul de sare dăunează grav …