Black Sea FooDignity, noua denumire a Asociației Adi Hădean
|Începând cu anul acesta, Asociația Adi Hădean se extinde cu parteneriate internaționale și își schimbă numele în Black Sea FooDignity.
După opt ani de prezență constantă în peisajul ONG din România, Asociația fondată de renumitul chef Adrian Hădean devine Black Sea FooDignity, prin partenerierea cu organizații internaționale puternice – Cuisines sans Frontières și World Central Kitchen.
Black Sea FooDignity devine astfel o prezență și mai puternică printre ONG-urile din România, fiind o organizație independentă cu misiunea imediată de a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor și a comunităților, iar pe termen lung de a contribui la o societate mai sănătoasă prin eradicarea foametei și a risipei alimentare.
Așa cum a comunicat în multiple rânduri în interviurile sale publice, Adrian Hădean, fondatorul Asociației, dorește să contribuie la o viață demnă pentru orice om și orice ființă prin implementarea unor programe de reintegrare socială pentru cei aflați în nevoie. Pentru a atinge aceste obiective, Black Sea FooDignity și-a clădit o guvernantă corporativă puternică prin formarea unui board non-executiv care susține îndeaproape activitatea organizației. Membrii acesteia au un profil important din mediul de business românesc. Mai mult, parteneriatele semnate deja cu companii importante din România și activitatea de extindere a cantinelor sociale operate de Black Sea FooDignity în mai multe zone ale țării sunt parte din strategia exprimată a Asociației de a fi un jucător important în peisajul ONG din România, chemând – și învățând – românii să contribuie.
Alături de Adrian Hădean, membrii fondatori ai Asociației vor rămâne pilonii de bază la Black Sea FooDignity, iar echipa s-a extins deja cu câteva funcțiuni-cheie și va continua să crească pe parcursul anului.
Pentru 2023, Black Sea FooDignity își va extinde programul de suport la nivel național pentru a ajunge la cât mai multe persoane nevoiașe și va implementa și două mari campanii de strângere de fonduri adresate atât persoanelor juridice, cât și persoanelor fizice.
Accentul va fi asupra persoanelor fizice care vor avea posibilitatea de a deține abonamente de contribuție la demnitatea ființei umane, plus apartenența în „Giving Machine Club”. Mecanismul acestui club va fi anunțat la finalul lunii aprilie.
Notabil pentru acest an va fi și evenimentul Kitchen Battle, organizat sub licență elvețiană împreună cu reprezentanții Cuisine sans Frontières, unde diverse echipe de bucătari concurează unele împotriva celorlalte și vor găti live în fața publicului pentru a finanța proiectele organizației. Black Sea FooDignity va organiza acest eveniment în luna octombrie, sub orchestrarea lui Adrian Hădean.
Primul pas al prezenței active al Asociației Black Sea FooDignity este deschiderea unui hub de lucru la Cluj-Napoca în parteneriat cu Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu”. Evenimentul a avut loc în data de 22 martie, iar la deschidere au fost prezenți Adrian Hădean, oficialități din Cluj-Napoca și reprezentanți ai Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu”.
Despre activitatea anterioară a Black Sea FooDignity
În acest an se împlinesc 3 ani de la inițierea programului umanitar #SolidarSocial sub tutela asociației Black Sea FooDignity (inițial, Asociația Adi Hădean).
Acest program a fost creat în anul 2020, în perioada stării de urgență, când era nevoie de o mare solidaritate socială pe fondul crizei pandemice. Astfel, Asociația și-a îndreptat atenția către cei care aveau nevoie de o masă caldă pe zi. De-a lungul anilor, Asociația a crescut și își dorește să se extindă pentru a aduce cât mai multe beneficii acelora care au cea mai mare nevoie.
„Am pornit #SolidarSocial ȋntr-o suflare, nu a fost nevoie să stau pe gânduri, a fost o decizie luată pe loc. M-am gândit, ȋntr-adevăr, că mulți dintre prieteni și colaboratori ȋmi vor fi alături, că vor fi companii din domeniu care vor dona alimente rămase pe stoc și angajați din industrie care vor vrea să devină voluntari. Ȋnsă, nu mi-am imaginat nicio secundă că această campanie va căpăta o asemenea amploare. Atât cunoscuți, cât și oameni cu care nu interacționasem niciodată se alăturau zilnic proiectului, iar capacitatea noastră de gătit și livrare a crescut permanent. A fost genul acela de experiență care ȋți schimbă, cumva, viziunea asupra lumii, ȋți dă ȋncredere că și ȋn cel mai negru scenariu, există luminița aceea celebră pe care o așteptăm cu toții.”
Adi Hădean.