Performanța unei anvelope se vede în timp

Dacă tot am intrat în horă și am sărit puțn calul … zic să mergem până la capăt. Sau mai bine spus până strâng alte informații bune de postat pe pereții virtuali de aici.

A doua provocare de la BI și Michelin este legată de comuniunea … nu dintre om și natură … ci dintre o mașină performantă și o anvelopă performantă.

Ce înțelege fiecare prin mașină performantă e greu de dibuit dar eu înțeleg prin longevitate și un consum mic de carburant. Dar nu oricum ci cu un motor potrivit pentru tipul de mașină. Sau mai bine spus pentru gabaritul mașinii. Nu o să mă aventurez foarte mult în detalii tehnice pentru că și eu îmi prind urechile prin ele de multe ori așa că o să mă limitez la a spune doar că un motor de 1,2 16V mi se pare total nepotrivit pentru o mașină care cantărește goală mai mult de 1 tonă. Pentru mine (părere de nespecialist) este un motor chinuit chiar dacă dezvoltă 100 cp.

Gata cu detaliile tehnice pentru că de dragul unui consum redus mai bine mergem cu un hibrid decât să dăm vina pe motor atunci când se strică ceva la el tocmai din cauza menționată mai sus.

Cei care merg de mai multă vreme cu o mașină cred că au simțit deja că o economie la carburant se poate realiaza foarte ușor la nivelul anvelopelor. Pentru un începător, presiunea din anvelope spune totul. O presiune mai scăzută decât scrie pe ușa mașinii duce la un consum mai mare. O presiune peste ce scrie în carte … îți aduce o aderență mai proastă pe drum. Deci … ce scrie acolo e bine să fie păstrat cu sfințenie și în realitate.

Dar … dacă aruncăm un ochi prin curtea cunoscătorilor în ale anvelopelor reiese un alt aspect de luat în seamă atunci când vrei performanță de la o anvelopă. Compoziția anvelopei. A trecut de mult vremea când toate anvelopele erau sârmă și cauciuc. Acum … sunt vitaminizate 🙂 Pentru performanță. Nu genul de performanță ca pe un circuit de curse ci pentru ce te ustură cel mai mult. Consum de carburant și longevitate. Anvelope „vitaminizate” însemnă că s-a adăugat ceva în plus în avelopă care să îi ofere o rezistență mai bună la rulare. Michelin spun că au un compus patentat de silica pentru anvelope care minimalizează rezistența și contribuie la economisirea carburantului. Nu am cum să îi verific. Tind să îi cred pe cuvânt, pentru că  … deși nu am rulat încă pe niște gume Michelin … ei se laudă că sunt cea mai renumită marcă de anvelope în randul consumatorilor europeni, potrivit unui studiu desfășurat în 2011 de TNS Sofres pe șase piețe europene pentru siguranță pe carosabil ud și contribuția la siguranța rutieră. Mai mult, mențiunile de siguranță sunt susținute și de o serie de alte teste independente efectuate de TUV SUD și IDIADA în 2011 pe dimensiunile 205/55 R 16 si 225/45 R 17 W. Exact dimensiunile care mă interesează pe mine 🙂

Revenind la compoziția anvelopei … la un anumit tip de anvelopă de la Michelin (Primacy 3) .. spun ei că întreaga suprafață a anvelopei se află în contact cu solul datorită noului profil al benzii de rulare, prevăzut cu lamele autoblocante. Nici nu mă gândeam că anvelopa poate să nu fie în totalitate în contact cu solul … dar uite că sunt și cazuri în care zbori mai ușor de pe carosabil dacă anvelopa este mai flexibilă decât este cazul.

Una peste alta … ați înțeles unde bat … iar ca să nu mă mai dau mare expert în anvelope (deși nu sunt) … mai multe informații și explicații grafice-video aveți pe siteul celebrului Bibendum Michelin.

Niște experiențe cu anvelopele michelin puteți găsi si pe aici și aici. Din discuțiile de acolo mi-a atras atenția o remarcă: „Dacă vrei să vinzi mașina peste 10 ani cu aceleași anvelope … iar Michelin”.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.