Începe Bucharest Fashion Film Festival 2020. Programul include un documentar despre Martin Margiela, filme cult din anii ‘70 și un masterclass despre viitorul filmelor de modă
|Cea de-a patra ediție a Bucharest Fashion Film Festival, primul eveniment din România plasat la intersecția dintre fashion, film și advertising, începe vineri, pe 6 noiembrie 2020. Evenimentul se va desfășura exclusiv online, pe site-ul bucharestfashionfilm.ro și pe platforma TIFF Unlimited.
Alături de documentarele Martin Margiela In His Own Words (r. Reiner Holzemer) și The Disappearance of My Mother (r. Beniamino Barrese), spectatorii vor putea urmări 4 filme cult din anii ‘70 reunite sub tema CAMP. Acestea fac parte din secțiunea lansată anul acesta, Dressing the Cinema, în cadrul căreia vor fi prezentate lungmetrajele Celine and Julie Go Boating (r. Jacques Rivette), Beware of A Holy Whore (r. Rainer Werner Fassbinder), Ticket of No Return (r. Ulrike Ottinger) și Jubilee (r. Derek Jarman). Cele 6 filme vor fi disponibile pe TIFF Unlimited, cu un timp de vizionare de 72 de ore.
Pe site-ul festivalului, bucharestfashionfilm.ro, publicul va putea urmări peste 40 de fashion films selectate în competiția oficială. Lor li se alătură secțiunea Dressing the Body, cu o selecție de scurtmetraje care aduc o perspectivă socio-antropologică asupra relației dintre haină și purtător, explorând tensiunea dintre haina ca mască și haină ca mijloc de expresie. Tot pe site va fi disponibil și Podcastul Dress Codes, un episod pilot ce cuprinde un interviu cu Magda Crăciun, doctor în antropologie socială, despre capitalul simbolic al hainelor și un colaj al scrierilor designerului Ana Alexe, interpretate de actrița Ilinca Hărnuț și montate pe un soundscape de Diana Miron.
Ca în fiecare an, juriul BFFF include profesioniști din toate cele trei domenii, fashion, film și advertising. Anul acesta juriul este format din: Alina Gavrilă-Borțun, director creativ la Gavrilă& Asociații și fondator Fashion Tellers, o agenție boutique specializată pe fashion films, designerul Ioana Ciolacu, Ioana Mischie (regizor și scenarist, co-fondator Storyscapes, un ONG axat pe transmedia storytelling), David McGovern (regizor și lector la Central St Martins și Chelsea School of Art) și Ben Nicholas (scenarist, regizor și monteur, care a colaborat cu artiști precum Daniel Arsham sau branduri ca Adidas).
Cei 5 jurați vor decide către cine vor merge premiile festivalului: premiul pentru cel mai bun film, premiul pentru cea mai bună producție locală și un premiu special pentru inovație în proiecte cu bugete mici, Fresh Perspectives, susținut de Theo Nissim. “Într-un an devastator pentru industriile creative, mă bucur enorm să văd că sunt evenimente care se încăpățânează să se întâmple și organizatori care se adaptează din mers, făcând eforturi uriașe să ajungă la public. Conceptual Lab, unul dintre cei mai importanți susținători ale evenimentelor dedicate filmului și teatrului, este alături din acest an și de Bucharest Fashion Film Festival, pentru că indiferent de vremuri avem nevoie de artă, avem nevoie de film”, declară Theo Nissim, fondatorul Conceptual Lab.
Bucharest Fashion Film Festival continuă și anul acesta demersul său de a pune bazele unui forum de discuții despre relația dintre film și modă, cu workshop-uri și dezbateri la care participă profesioniști internaționali și locali din lumea filmului, a modei și a publicității. În sincron cu tema festivalului de anul acesta, sâmbătă, pe 7 noiembrie, de la ora 17:00, va fi transmisă livestream pe Facebook o discuție între Fabio Cleto și criticul de film Călin Boto despre estetica Camp în film și în designul de costum. Fabio Cleto predă istorie culturală și literatură engleză la Universitatea din Bergamo. O autoritate internațională când vine vorba despre teoria și practica CAMP, interesele sale de cercetare includ studii culturale, teorie queer, gen și sexualitate, teorie critică și politica reprezentării, ficțiunea de fin de siècle până la ficțiunea postmodernistă.
Duminică, 8 noiembrie, de la ora 16:00 regizorul David McGovern va susține un masterclass despre viitorul filmului de modă. Timp de două ore, acesta va oferi recomandări despre cum se pot face filme de impact cu bugete reduse, cum ar trebui comunicate valorile sociale și sustenabile, dar și câteva direcții despre modul în care pandemia ar putea schimba filmul de modă. Folosind atât abordări experimentale lo-fi, cât și producții de înaltă calitate, David McGovern explorează prin filmele sale cum se simt anumite concepte și cum ar putea fi transformate- printre acestea luxul, moralitatea, bunul simț sau noile masculinități. Pe lângă lucrările sale digitale și instalațiile video, el interoghează viitorul imaginii în mișcare prin ateliere, prelegeri și spoturi pentru invitați la diferite festivaluri de film. Masterclass-ul este adresat celor din industria filmului și se va desfășura pe Zoom, cu acces pe bază de rezervare.
Programul complet Bucharest Fashion Film Festival 2020
Scurtmetraje
Dressing the Body (pe www.bucharestfashionfilm.ro) 6-11 NO 2020
Competiția Fashion Films (pe www.bucharestfashionfilm.ro) 6-11 NOV 2020
Documentarele
Martin Margiela: In His Own Words. R. REINER HOLZEMER / UNITED KINGDOM / 2019 / 90’ (pe TIFF Unlimited) 6-11 NOV 2020
The Disappearance of my Mother
R. BENIAMINO BARRESE / / ITALY / 2019 / 94’ (pe TIFF Unlimited) 6-11 NOV 2020
Dressing the Cinema // Camp
Jubilee, R. DEREK JARMAN / / UNITED KINGDOM / 1974 / 106’ (pe TIFF Unlimited) 6-11 NOV 2020
Beware of a Holy Whore, R. RAINER WERNER FASSBINDER / / WEST GERMANY / 1971 / 104’ (pe TIFF Unlimited) 6-11 NOV 2020
Ticket of no Return, R. ULRIKE OTTINGER / / WEST GERMANY / 1979 / 108’ (pe TIFF Unlimited) 6-11 NOV 2020
Celine and Julie go Boating, R. JACQUES RIVETTE / / FRANCE / 1974 / 194’ (pe TIFF Unlimited) 6-11 NOV 2020
DressCodes // Podcastul Bucharest Fashion Film Festival
Disponibil începând cu 6 NOV (pe www.bucharestfashionfilm.ro și pe toate platformele pentru podcast-uri)
Talk // Despre Camp: cu Fabio Cleto, 7 NOV, 17.00, Facebook Live
Masterclass // Viitorul filmelor de modă: cu David McGovern, 8 NOV, 16.00, Zoom
Filme despre designeri celebri, fotomodele și regine punk, la Bucharest Fashion Film Festival, pe TIFF Unlimited
Portretul unui designer radical, Martin Margiela, povestea unui fost model care nu-și dorește decât să dispară, filmată de fiul ei, și patru filme camp, bizare, de Rainer Werner Fassbinder, Jacques Rivette, Derek Jarman și Ulrike Ottinger pot fi văzute pe TIFF Unlimited, între 6 și 11 noiembrie, în cadrul Bucharest Fashion Film Festival. Filmele pot fi vizionate în sistem pay-per-view, iar biletele pot fi cumpărate în avans pe unlimited.tiff.ro.
Detalii despre selecția completă, masterclass-uri și celelalte surprize pregătite de echipa Bucharest Fashion Film Festival, pe bucharestfashionfilm.ro.
Documentare
Martin Margiela: In His Own Words
Regia: Reiner Holzemer // 2019/ 90′
Un profil intim al lui Martin Margiela, unul dintre cei mai revoluționari și influenți designeri ai vremurilor noastre. De la asistentul lui Jean Paul Gaultier la creative director Hermes și până la înființarea propriului brand, Margiela nu s-a afișat niciodată în public, dar a reinventat felul în care privim moda prin stilul său radical.
The Disappearance of My Mother
Regia: Beniamino Baresse // 2019/ 94′
Benedetta vrea să dispară. Un top model iconic al anilor ’60, a devenit muza unor artiști precum Warhol, Dalo, Penn sau Avedon. Ca feministă radicală în anii ’70, a luptat pentru drepturile și emanciparea femeilor. Dar la 75 de ani se satură de toate rolurile care i-au fost impuse și decide să Dispară undeva cât mai departe de lumea pe care o știe. Din spatele camerei, fiul ei, care a filmat-o încă din copilărie, este martorul acestei ultime călătorii.
Dressing the Cinema
Rainer Werner Fassbinder// Germania de Vest / 1971 / 104′
Un regizor și starul filmului său nu se grăbesc să ajungă pe platoul de filmare. În absența lor, echipa termină resursele de alcool, plictiseala și frustrarea se instalează, iar moralitatea atinge niște limite. Când cei doi se arată, în cele din urmă, regizorul e înfuriat de haosul declanșat pe platou.
Jacques Rivette // Franța / 1974 / 194′
Viețile a două femei care se împrietenesc într-un mod misterios sunt întrerupte de o melodramă de boudoir, ciudată, care pare să se desfășoare într-o realitate paralelă, halucinantă. Celine se plimbă printr-un parc parizian lăsând în urma ei mai întâi o eșarfă, apoi alte obiecte. Julie devine intrigată și nu se poate abține să nu o urmărească, ridicând fiecare obiect. Așa începe o relație fantezistă, în care cele două ajung să facă schimb de identități.
Ulrike Ottinger // Germania de Vest / 1979 / 108′
Și-a cumpărat un bilet fără retur spre Berlin. Vrea să-și uite trecutul, să-l abandoneze ca pe o casă condamnată. Să-și concentreze toate energiile asupra unui singur lucru, ceva care să fie al ei. Berlinul, un oraș de care e complet străină, pare locul ideal pentru a-și urma pasiunea: alcoolul. Trăiește ca să bea și bea pentru a trăi.
Derek Jarman // Marea Britanie // 1974 / 106′
Regina Elisabeta I călătorește 400 de ani în viitor pentru a asista, de fapt, la o descoperire îngrozitoare – o versiune a Londrei distopică, invadată de corupție și de o bandă vicioasă de punk guerrilla girls conduse de noul monarh Punk. Acum că Marea Britanie este practic abandonată, unde este Majestatea sa, adevărata regină Elisabeta a II-a?
***
TIFF Unlimited este primul serviciu de streaming (SVoD) lansat de un festival de film din România și singurul produs de acest gen din Europa Centrală și de Est. Cu un catalog de peste 150 de titluri, actualizat constant, platforma e disponibilă online și în aplicațiile iOS și Android (mobile și TV) și poate fi accesată pe bază de abonament lunar sau anual, doar de pe teritoriul României. Abonații TIFF Unlimited au acces la evenimentele de pe platformă în baza abonamentului. Detalii pe unlimited.tiff.ro.