Unde se frâng cumpărăturile din offline în online ?
Febra magazinelor online cred că a trecut. Mulţi viteji s-au arătat la orizont, puţini au rămas. Cu ce am rămas ? Cu obiceiuri mai mult sau mai puţin sănătoase. Cred că ne-am obişnuit să căutăm mai mult, să comparăm diferite produse şi nu în ultimul rând să plătim online.
Dar pe de altă parte cred că ne-am creat şi un nivel de aşteptări poate prea mare decât pot unele magazine să îl aducă în faţa clienţilor. Deși dacă te uiți la anvergura brandurilor ai zice că … pe site la ei găsești și câini cu covrigi în coadă. În fine …
Câţi dintre noi îşi fac cumpărăturile exclusiv online ? Cred că ne putem număra pe degetele de la o mână. Poate din simplul motiv că nu avem destulă încredere în produsele alimentare ale magazinelor online sau fie că ne place să ne lăsăm purtaţi de magia marketingului clasic dintr-un supermarket.
Probabil că nu avem încredere să ne aleagă altcineva conserva de ciuperci de pe raft sau borcanul de miere, nu ? Dacă nu e bun ce aleg eu de pe raft … măcar nu am pe cine să dau vina.
Acum … pe lângă metodele mai mult sau mai puţin ingenioase ale unor magazine de a oferi clienţilor cele mai bune produse la cele mai avantajoase preţuri … cred că mersul la supermarket este de fapt o plimbărică. Este un obicei social. Un exerciţiu de relaxare …
Dar cât timp mai avem pentru a căuta ca bezmeticii produsele din oferta curentă a unui magazin ? Cred că tinde spre 0. Asta pentru că, de cele mai multe ori, ofertele se termină repede. La acest capitol contribuie din plin și angajații supermarketurilor. Ei sunt primii care beneficiază de produse și își pot pune deoparte ceva dacă vor. Mă înșel ?
Eu încă mă număr printre cei care împing căruciorul prin magazin … nu din dorința de interacțiune socială (gloată) ci pentru că nu mă pot desprinde încă de obiceiul comparării de la raft. Deși în coș ajung de fiecare dată aceleși produse de la aceleași mărci.
Magazinele prin care trec cu regularitate sunt Carrefour, Cora, Real și Mega Image. Am să vă spun și de ce.
Unul este foarte aproape de mine, unul îmi oferă în plus cerealele pe care le vreau pentru cel mic, unul este fix unde trebuie atunci când ieșim la … plimbărică … iar de la celălalt îmi place un anumit tip de pâine. Evident că nu sunt chiar principalele motive … sunt mult mai multe dar nu stau acum să le înșirui pentru că nu interesează pe nimeni.
Dintre toate magazinele de mai sus, recent, unul dintre ele mi-a atras atenția într-un mod plăcut.
Da, unii ar spune … săracii nu mai știu ce să facă să vândă. Vor să le bage pe gât unor oameni nevoiași niște produse care mai au puțin și expiră.
Probabil că aveți dreptate dar eu văd lucrurile altfel. Pentru că am bunici și nu m-am născut cocoțat în vârful patului în perne și puf. Chiar și un 5 lei în plus … nu în bani ci în produse … înseamnă pentru unii 2-3 zile de mâncare. Și când mă refer la mâncare nu înseamnă fripturi, melci și scoici. Știm foarte bine povestea … nu are rost să o continui că ați înțeles.
Eu vreau să revin la prăpastia dintre online și offline a supermarketurilor. Daca intri pe fiecare site de mai sus o să descoperi că unele dintre ele oferă posibilitatea de a face măcar o listă de cumpărături online. Până la a putea cumpăra produsele … mai avem ceva de așteptat. Păcat.
Evident că fiecare magazin în parte are oferte mai mult sau mai puțin atrăgătoare dar eu am să mă opresc la siteul celor de la Cora. De data asta … Știi de ce revii, nu ? Cel puțin pe siteul lor. Ai intrat ? Ai văzut ce este pe acolo ? Dacă nu … dă o tură acum ca să înțelegi despre ce vorbesc eu aici.
Bun. Acum că ai revenit de pe siteul lor … cum ți se pare ? Un magazin online în adevăratul sens al cuvântului ? sau doar o încercare timidă ?
Este undeva între … nu ? Eu mi-aș fi dorit să regăsesc mai multe produse pe siteul lor. Măcar cam câte sunt la concurența franțuzească.
Dintre cele două magazine … care îți oferă posibilitatea să îți faci măcar o listă de cumpărături … Cora mi se pare cel mai prietenos. De ce ? Pentru că lista de cumpărături este VIZIBILĂ 🙂 La concurență aceasta este ascunsă după un galben strident undeva pe jos. În plus … parcă siteul celor de la Cora este mai interactiv decât sablonul franțuzesc. Părerea mea … de cumpărător.
Dar cum rămâne cu posibilitatea de a face cumpărături online de la un supermarket ? S-a rupt pe undeva … Așteptările mele pentru un magazin de anvergura celor precum Cora, Carrefour samd sunt pe aici. Adică să regăsesc TOATE produsele lor online si să le pot face o comandă, ONLINE. Nu vreau neapărat să mi le și aducă. Trec eu să le iau … dar mă pot scuti de umblatul printre rafturi aiurea după conserve, borcane și alte … Știu că acest lucru înseamnă că eu nu voi mai trece prin fața rafturilor atent pregătite cu x oferte iar marketingul din magazin ar fi egal cu zero … dar nu zice nimeni că el nu poate fi adaptat si pentru online 🙂
Până să devină realitate aceste lucruri … dacă luăm la puricat siteul celor de la Cora, nu știu cum era înainte, cred că te aștepți oarecum ca după ce ai trecut toate produsele pe care le vrei în coș … să le și poți cumpăra cumva, nu ? Online.
Mai are rost să spun despre costul final al cumpărărutilor că nu ar trebui să fie mai mare decât dacă am merge să le cumpărăm noi din magazin ? Nu mai spun …
Nu vreau să fac pe expertul online dar … siteul arată binișor. Are cam tot ce vreți voi (cred) … conturile de facebook, twitter, youtube și google plus ale magazinului (adecă soușăl midia), are secțiunile principale îmbunătățite și cu un look freș (de portocale), are un aspect dinamic și poți să tragi de el cum vrea mușchiu` tău, tot pe acolo ONLINE sunt și nelipsitele cataloage pe care le poți scoate la imprimantă ca să le scoți ochii vânzătoarelor când nu găsești produsul de la ofertă, este destul de confortabil la umblat pe el, simplu și neaglomerat (ar fi fost culmea să stăm la coadă si online).
Iar colacul peste pupăză … niste widgeturi … drăguțe.
Unora s-ar putea să le pară cam lălâi siteul lor … În fine … gusturile nu se discută. Mie mi se pare mai fresh (de portocale) decât șablonul franțuzesc și mai ușor de plimbat pe el. Dacă ar fi și toate produsele lor pe site … ar fi minunat.
Mai mult … mă aștept ca la fiecre produs să pot vedea și de unde pot să îl iau, de la ce magazin Cora (Lujerului etc), pentru că nu de multe ori am ajuns în fața raftului și după câteva întrebări bine puse am aflat că de fapt produsul mai este la ofertă prin … alt mgazin Cora. 😀
În loc de final … revin la damblaua mea. Pe când și cumpărături online ? Suntem în 2013. Plătim cu cardul. Navigăm pe internet și cumpărăm online (în special produse it), ne alegem vacanța online etc
Obiceiurile se schimbă iar cu ele și noi.
Later Edit: Tocmai ce spuneam mai sus … se intampla in alta parte. Detali aici.
Later edit 2: și englezii au de gând să facă același lucru. Detali aici.
Acest articol este scris in cadrul campaniel Blogal Initiative si va invit si pe voi sa va spuneți oful. Sunt patru premii, constand in cate o tableta Prestigio PMP5570C DUO + niște puncte drăgălașe.
Related
Related Posts
-
Valer Dellakeza, omagiat de Ziua Mondială a Teatrului
Niciun comentariu | mart. 25, 2022
-
Ideo Ideis vine la București cu ateliere de explorare prin teatru dedicate adolescenților
Niciun comentariu | feb. 7, 2024
-
Înscrieri în Incubatorul de animație – proiectul Animest devenit cea mai mare Comunitate pentru adolescenți dedicată animației și artei digitale
Niciun comentariu | sept. 4, 2023
-
O zi de TIFF în plus: festivalul va avea loc până pe 24 iunie
Niciun comentariu | mart. 13, 2024
About The Author
Ionut Dragu
Add a Comment
Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
succes si multumim pentru participare:)
Ionut , singurul comentariu e ca nu a trecut vremea in care multi viteji se arata … Aceste cifre continua sa creasca in continuare. In 2010 recenzam cam 2500 de magazine online, iar in noul Studiu de E-Commerce sunt deja indexate peste 7000, ceea ce arata o rata mentinuta de 4-5 magazine pe zi lansate. Rata e foarte mica fata de Franta de exemplu unde se lanseaza cam 12.000 de magazine noi pe an. Incercand sa iti spun care e problema raspunsul cel mai simplu este – De fapt nu e nici o problema nici cu online, nici cu offline. 🙂
Eu cred ca ar fi mai interesant de vazut diferentele dintre 2007-2008 si 2012. Intre 2009-2010 lucrurile au cam mers pe burta … Deci ? Eu nu am date. Datele tale ce spun ?! Eu tind sa cred ca dupa furtuna au inceput sa reapara multi entuziasti dar care fie vand ceva de placerea de a vinde (chiar si lucruri manuale) fie incearca sa ajunga la „degetul mic de la piciorul mare” al mai marilor. Cine se poate pune pe banca alaturi de emag and stuff ? (nu am o idee concreta despre care este cel mai mare magazin online – am zis cel mai apropiat de mine). Singurii pe care ii vad ca ar putea face o concurenta solida celebrelor magazine online … sunt nume precum Cora, Carrefour, MegaImage etc Dar CAND vor misca ceva in directia asta … ? Ramane de vazut.
Hehe, iata ca a venit si momentul mult asteptat ….insa cu multe probleme. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/180778.html Cititi cu atentie si comentariile…suntem pe carea cea buna dar mai avem mult!!
Pe langa faptul ca unii semnaleaza ca francezii se cam joaca la preturi … nici Cora, chiar prin programul lor dedicat Cora Digital, nu se ridica la nivelul asteptarilor. Bate vantu rau de tot pe rafturile online. Sunt curios sa vad cum o sa rupa ei gura targului cu sistemul Cora Drive.